Sunday 7 February 2016

Sabahan Cuisine

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Jadi, post kali ini berkenaan Sabahan cuisine. 

Bukan semua Sabahan cuisine aku mau tunjuk tapi ini antaranya favorite aku sebagai seorang hamba Allah yang datang dari Ibu dan Ayah yang berbeza bangsa.

Yeah i am not a Malay but still I am a Muslim ok. ^^

Sedikit perkongsian dari 'makanan favorite' aku ni semasa balik cuti sem yang lalu.

Sagol + Putu + Agal2

Ambuyat + sayur tumis + Cecah Sambal belacan
Pic yang pertama, makanan bajau. Pic yang kedua, makanan kedayan.

Sesiapa yang ke Sabah, wajib cuba makanan ni. Nanti balik tempat sendiri, rindu2 Sabah.

Aku selalu bagitau kawan2 aku, kalau pergi Sabah, makanan inshaAllah aku tanggung. Just tiket kapal terbang tanggung sendiri la. haha

Ok adios. Wassalam

2 comments:

  1. haha even mama org bajau, tp sy x pandai makan putu huhu

    ReplyDelete